söndag 1 januari 2012

Mitt 2011

Ja, kanske ska passa på att önska alla ett gott nytt år! :)

Summeringen av 2011 är att det har varit ett bra år. Men som vanligt så kan allt bli bättre (tror jag..?) å det ska 2012 bli! Men helt klart så har 2011 varit ett bra år på de flesta punkter.


Inledde året i Tärna, men ett gäng grabbar och Jessica (som är en äkta tjej men som är som en kille;))
Här är några av Trollen som var med. 



I februari blev jag "tvingad" att byta arbetslag, vilket fick mig att fundera en hel del på vidareutbildning, Norge-resa/jobb osv. Detta är nu lagt på is då jag i september började på mitt nya jobb där man faktiskt hinner ha fikaraster varje dag, vilket både mitt humör och sambo är glada för.


I mars var vi ett gäng som for till Nalovardo å åkte i backen å drack saft å spelade spel på kvällen å hade riktigt kul!



Jag, Jonas å hela hans familj skippade fjällen i påskas å for till Turkiet istället (julklapp från mina svärföräldrar) och det var riktigt bra! Sol, bad, värme, god mat, god dryck, umgås med familjen å kanske bäst av allt, inköpet av Onepiece ;)




Sen kom våren å sommaren å husletande. Hittade drömhuset, eller iaf drömtomten. Blev inget husköp, men spaningen fortsätter. (Dock kan jag ångra att vi inte köpte, å smygdrömmer om att bo där...)

Sommar å sol å grillningar, bad, beachen, solbränna som jag jobbat hårt på som i slutet av sommaren bleknade bort, midsommar som firades med att vara nyopererad på Kirurgen 2. Här kommer en ganska äcklig bild, bara nån dag efter operation.


Det blev även några båtturer, fisketurer, en hel del vin å cider, besök på Ulvön med älsklingen, mina å hans föräldrar, besök hos hans syster, min syster, och hela två bröllop! Jonas fick även köra åkergräsklippare för första gången å blev nästan frälst.








Hann även med några dagar i Bjärten å en av kvällarna var magisk. Kolla på bilden nedan, å lägg till grillat, vin å öl, Jonas, mina å hans föräldrar å prat å skratt ända tills john blund kom å knackade på.


Har friluftslivat och vandrat på en drakrygg.




Hösten måste jag säga har varit riktigt lugn. En 30-års fest, några vanliga fester, en underbar weekend i Umeå/Sundsvall, 4 års-jubileum, samt mitt nya nyttiga liv (som blev mitt mest onyttiga liv ever..), huggit min första riktiga julgran.. Sen har väl inte så mycket mer hänt..?

Snipp snapp snut så var detta året slut.

1 kommentar:

  1. Vilken fin sammanfattning med ord och bilder. Hahaha, att du hittade åt dubbelhakebilderna från nalovardo...:D:D
    Nu peppar vi för ett fantastiskt 2012! Kram vännen

    SvaraRadera