Sitter här med en mask i ansiktet. Fast ingen mysig lite metmask, utan en ansiktsmask. Det stramar ordentligt å hoppas att jag blir typ 20 år yngre! =)
Sen en helt annan sak. Man kan skylla allt på cryptosporidium.. Faktiskt.. Tex när vi hade bytt bänkskivan i köket. Precis när den var dit satt och vattnet å avloppet var ditsatt.. DIREKT efter så lyfte jag upp den stora 20liters dunken med vatten, satte den på bänken och skulle skjuta in den en bit. Sagt å gjort, den första stora repan var gjort. En STOR repa. Kul.
Å anledningen till varför det är cryptos fel är ju självklar.. Hade de inte funnits så hade jag inte behövt ha en stor vattendunk. Å hade jag inte haft en stor vattendunk så hade det aldrig blivit en repa.
Sådeså.
måndag 5 september 2011
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)

Hallå sötnos!
SvaraRaderaJag undrar lite, hur menar du med primer till ansiktet? Menar du till t-zon för att slippa blänka, hela ansiktet för att fräsha upp huden eller en fuktighetskräm?
Det finns en hel del olika, från olika märken och med olika kvalitet.
Jag är jättesugen på den här ansiktsprimern från Too Faced, den kostar 350 kr och jämnar även ut linjer/drar samman porer; http://eleven.se/too-faced-primed-poreless-bronze-tint-face-primer-15004.html
Loreal har en liknannde, lite billigare som inte jämnar ut något, den är till för att ge lyster och kostar 195 kr; http://www.kicks.se/studio-secrets/makeup/bas-c94/anti-shine-mattifying-primer-p1409
För T-zonen har ju MUS en produkt som heter "Base prepp", den fungerar riktigt bra för vissa och kostar 225 kr.
En återfuktande kräm väljer du efter din hudtyp; är du torr på tex kinder, väljer du en som återfuktar något och kompletterar med en för normal hud i t-zonen (nästan alla blänker ju där) eller har helt enkelt en primer över den. Är du däremot lite fetare i huden ska du välja en helt oljefri eftersom olja bara gör det värre.
Det är en hel vetenskap! Har du möjlighet, gå till en affär där det finns antingen en hudterapeut eller mua som kan hjälpa dig utifrån dina behov :)
Lycka till!