söndag 27 november 2011

1:a advent

Nu är det jul här i vår lägenhet! Iaf litegran. Det är väl ingen som missat att det är 1:a advent idag?
Hade ju tänkt ha julpyntet klart tills idag, men har verkligen inte haft någon julstämning eller lust att pynta.. Men idag efter en liten sväng på skyltningen med J, Jenny å Salle så fick jag aningens julstämning, tog upp alla julsaker och tappade all julstämning igen. Men nu är iaf adventsljusstakar och stjärnor uppe, får ta gardiner å tomtar en annan dag. Förhoppningsvis imorgon. Tänker upp på solbacken å köpa lite nytt som jag spanat på för länge sen, men inte köpte för att det var ju bara oktober då, å då köper man inte julsaker!

Har sovit en liten stund, ska snart bege mig iväg på nattjobb. Hoppas denna natt blir lika lugn som förra natten, men de flesta nattjobbare vet att det inte går att ha två lugna nätter i rad. Såg även den segaste å tråkigaste filmen inatt. Slutet var helt värdelöst, då hade vi väntat å väntat åsså var de ett värdelöst slut. Sutte där i tre timmar bara för å få se ett dåligt slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar