söndag 9 september 2012

Bär + s

Tja, vad ska jag säga? Jag har nog blivit för gammal för det här med fest. Känns så fruktansvärt onödigt att en hel dag går till spillo. Idag var det ju så fint väder, men har bara legat å gjort inte mycket. Har inte varit särskillt bakis, inte sådär som jag kan bli. Men när jag tog mig till jordgubbslandet och började gräva upp plantor så tog de inte lång stund innan hela kroppen skrek att jag skulle lägga mig ner. Men det var väldigt trevligt igår!

I fredags for vi till stugan å åt middag, jag passade på att plocka lite blåbär. Hade bara tänkt plocka litegran, men när det fanns så himla mycket kunde jag ju inte låta bli att plocka mer.
Kvällen spenderades då med att rensa. Å eftersom jag inte hade någon skak var det inte kul, tog en väldans tid. Tur att J hjälpe mig, kanske 10 minuter.. Jag orkade dock bara rensa typ hälften..
Dan efter for jag å handlade, köpte en skak och resnade den andra halvan, det gick ju superfort med en sån! Nu hoppas jag på bra väder imorgon så jag kan ge mig ut på jakt efter lite mer bär.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar