onsdag 11 augusti 2010

onsdag..
tänk att det redan är onsdag.. en solig å härlig dag, med lite småsaker att uträtta innan det blir dags för kvällsjobb.

igår var en spännande dag. på afton hade J ingen lust att göra mat så det blev max.. sen skulle vi fara å handla å som vanligt drog vi på ica maxi. å mitt i handlingen börjar brandlarmet tjuta, en automatisk röst säger att det brinner och man ska gå till utgångarna. va, är detta på riktigt? en del verkade lite småstressade, men jag tog det lugnt, jag brukar inte ta sånt där så seriöst (vilket man verkligen ska göra). så när vi står där ute ser vi en brandbil komma. ca 10-15 minuter senare får vi gå in igen. vet inte om de va falskt alarm men de kan iaf inte ha varit så farligt.
sen när vi kommer hem inser vi att kylskåpet har gått sönder. Jag märkte redan på morron att smöret var lite mjukt, men jag trodde bara de va för svag värme så ja höjde. Men nää de va inte de som va problemet. de va rent trasigt. som tur är så bor Nea nära oss så vi fick låna hennes kyl å ställa in de viktigaste av de vi hade handlat.
så idag ska vi fara å se om vi hittar nån kyl/frys..
typiskt nåt stort ska pajja just när man köpt ny tv! =/
blablabla...

börjar längta tillbaka till stugan..

Nä nu ska ja ta å stöka bort litegranna.. ser ut som ett krigsfält..

/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar